Saavutettavuus

Tämä on Valion Keskinäisen Vakuutusyhtiön saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee julkista kotisivupalvelua osoitteessa
www.valionkeskinainenvakuutusyhtio.fi.

Seloste on laadittu 21.12.2022 ja sitä on päivitetty 3.1.2023.

Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että

julkisoikeudellisten laitosten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

 

Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019) eli digipalvelulaki tuli Suomessa voimaan 1.4.2019. Taustalla on Euroopan unionin saavutettavuusdirektiivi. Lisäksi taustalla vaikuttaa YK:n yleissopimus vammaisten henkilöiden oikeuksista, joka korostaa vammaisten ihmisten osallisuutta ja mahdollisuutta itsenäiseen asiointiin myös digitaalisessa ympäristössä. Saavutettavuus on yksi sopimuksen keskeinen periaate.

Olemme sitoutuneet parantamaan verkkopalveluiden saavutettavuutta. Varmistamme saavutettavuuden muun muassa seuraavilla toimenpiteillä:

● Otamme saavutettavuusvaatimukset huomioon, kun kehitämme palveluita.

● Panostamme kielen ymmärrettävyyteen.

 

Digipalvelun saavutettavuuden tila

valionkeskinainenvakuutusyhtio.fi täyttää pääosin WCAG 2.1 -ohjeistuksen A- ja AA-tasojen saavutettavuusvaatimukset, eikä sivustolla ole kriittisiä saavutettavuuspuutteita. Palvelun eri osien saavutettavuutta on arvioitu yhteistyössä ulkopuolisen saavutettavuuden asiantuntijan kanssa.

Seloste perustuu käyttäjätestaukseen, itsearvioon sekä testausohjelmalla suoritettuun tarkastukseen.

 

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme?
Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Sähköpostilla
Lähetä palautteesi sähköpostilla osoitteeseen

Puhelimella
Soita palautteesi maksuttomaan palvelunumeroomme 0800 02830.

Postitse
Lähetä palautteesi postitse osoitteeseen Valion Keskinäinen Vakuutusyhtiö, Tunnus 5021266, 00003 VASTAUSLÄHETYS. Maksamme postimaksun puolestasi, joten kuoreen ei tarvitse laittaa postimerkkiä.

Valvontaviranomainen
Jos huomaat tällä sivustolla saavutettavuusongelmia, anna siitä ensin palautetta meille sivuston ylläpitäjänä.
Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon (ESAVI).
Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Lisätietoa asiasta saat klikkaamalla tästä.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero 0295 016 000 (vaihde).

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi ja tarjoamme tukea käyttäjille,
joille digipalvelut eivät ole saavutettavissa
Voit aina asioida kanssamme myös puhelimitse tai postitse.
Postimaksun maksamme puolestasi, kun käytät alla olevaa vastauslähetysosoitetta.

Yhteystietomme ovat:
Valion Keskinäinen Vakuutusyhtiö
Tunnus 5021266
00003 VASTAUSLÄHETYS
Puhelin 010 381 171
(vaihde, puheluhinta vaihteeseen soitettaessa maksaa soittajalle liittymäsopimuksen mukaisen matkapuhelinmaksun (mpm) tai paikallisverkkomaksun (pvm)). Työtapaturma- ja ammattitautiasioissa voit soittaa maksuttomaan palvelunumeroomme 0800 02830.